dieta dla nastolatków 15 lat

Odpowiednia dieta dla nastolatka

Choć młodym ludziom wydaje się, że są dorośli, to jednak rodzice czy opiekunowie cały czas muszą kontrolować, czy nie popełniają błędów, z pozoru błahych, a które mogą w przyszłości zaważyć na całym ich życiu. Tak jest w przypadku odpowiedniej diety. Gdy obserwuje się młodych ludzi, można odnieść wrażenie, że obowiązują dwa trendy. Pierwszy to spożywanie nadmiernej ilości niezdrowego jedzenia typu fast food, chipsy itp., a drugi, którzy szczególnie widać u nastolatek, to nadmierne ograniczanie spożywanych kalorii, co w konsekwencji może prowadzić do anoreksji.

Zdrowe odżywianie – czego nie może zabraknąć w diecie młodego człowieka?

Młody człowiek, dla zapewnienia prawidłowego rozwoju swojego organizmu, powinien codziennie dostarczać do organizmu produkty z kilku grup, które gwarantują, że organizm otrzyma odpowiednią dawkę witamin i składników odżywczych. W codziennej diecie nastolatka powinno się znaleźć: 4 porcje produktów bogatych w wapń i białko, kilka porcji produktów zbożowych, najlepiej pełnoziarnistych, trzy porcje warzyw i owoców. Skomponowanie tego typu diety nie jest wcale trudne. Jedna kanapka z pełnoziarnistego chleba z dodatkami typu ser, pomidor czy jajko, to zaspokojenie części codziennej dawki wymaganych produktów.

Bardzo wielu młodych ludzi, w trosce o szczupła sylwetkę, popełnia błąd całkowicie eliminując ze swojego menu tłuszcze i węglowodany. Pozbawia w ten sposób się ważnych substancji odżywczych, które są niezbędne dla rozwijającego się organizmu. Tak naprawdę sposobem na zgrabną figurę jest odpowiednio zbilansowana dieta, bogata we wszystkie składniki odżywcze. Warto jednak pamiętać, że również zbyt rygorystyczne przestrzeganie zasad także nie jest korzystne. Czasowe odstępstwo o zasad i zjedzenie przysłowiowego hamburgera czy porcji frytek jest dopuszczalne, pod warunkiem, że młody człowiek odżywia się prawidłowo. Zbyt rygorystyczne przestrzeganie diety może prowadzić do alienacji z środowiska rówieśniczego, a w konsekwencji do poważnych chorób natury psychicznej, takich jak anoreksja czy bulimia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *