czym nie dopuścić do efektu jojo

Efekt jo-jo – co zrobić by go uniknąć?

Dieta to czas wielu zmian u wyrzeczeń, niestety bardzo często okazuje, że zrzucone kilogramy, po pewnym czasie wracają ze zdwojona siłą. Dlaczego? Co zrobić by taka sytuacja nie miała miejsca, by tygodnie, a nawet miesiące samodyscypliny nie okazały się nic nie znaczącym epizodem w życiu?

Czym jest efekt jo-jo?

Definiując efekt jo-jo można określić go jako zwiększone przybieranie na wadze, po okresie diety szczególnie jeśli ta jest bardzo restrykcyjna. Generalnie zasada jest prosta, im bardziej drastyczna diet, tym bardziej kilogramy wracają. Dzieje się tak ponieważ organizm, nie tylko jest pozbawiony substancji odżywczych, które pragnie odzyskać, ale także rozleniwia się przemiana materii, i trudno jest mu poradzić sobie ze zwiększoną liczbą kalorii, po długim okresie nic nierobienia.

Dobre nawyki trzeba pielęgnować

Dlatego też, aby dieta była skuteczna i długotrwała, powinno pamiętać się o kilku zasadach, dziki którym efekty odchudzania będą widoczne, a czas wychodzenia z diety okaże się bezpieczny dla organizmu.

1. Po ukończeniu właściwego okresu diety nie wolno wrócić do starych i zazwyczaj złych zasad odżywania się. Dobre nawyki należy pielęgnować i dostarczać organizmowi odpowiednio zbilansowane składniki odżywcze. Dieta powinna być urozmaicona, a posiłki spożywane regularnie, o stałej porze.
2. Stopniowo należy rozszerzać ilość przyjmowanych kalorii, dbają co o to by nie były to puste węglowodany. Dobrze jest wybierać produkty bogate w błonnik, które pozytywnie wpływają na regulacje przemiany materii.
3. Konieczne jest również spożywanie pięciu urozmaiconych posiłków, najlepiej o regularnych porach. Posiłki powinny być spożywane powoli. Nie można zapomnieć także o piciu dużej ilości wody, najlepiej niegazowej. Po pierwsze nie zawiera kalorii, a daje uczucie sytości, a po drugie dobrze nawadnia organizm, co jest niezbędne dla jego prawidłowego funkcjonowania.
4. Konieczna jest aktywność fizyczna, bez nie niej nie tylko utrata zbędnych kilogramów, ale także utrzymanie zdrowej, szczupłej sylwetki jest niemożliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *